Twinkle heeft de LOF Innovatieprijs 2007 gewonnen. De prijs is een stimuleringsprijs voor nieuwe uitgeefinitiatieven. De jury roemde Twinkle omdat het vakblad erin slaagt de webwinkelier aan te spreken over de volle breedte van de doelgroep. 'Wat in korte tijd is neergezet dwingt bewondering af', aldus de jury.
Twinkle is het vakblad voor webwinkeliers en bestaat nu iets langer dan een jaar. Volgens de jury is Twinkle niet meer weg te denken. ‘Twinkle richt zich op de professionalisering van een nog pril beroep. De webwinkelier en diens vak in ontwikkeling staan door de hele titel heen centraal. Branchegegevens, tips voor verkoop, alles over een goede site-navigatie, in de keuken bij de concurrent: praktisch, direct toepasbaar, kort en bondig neergezet'.
Ook de vormgeving van Twinkle wordt door de jury gewaardeerd. 'De vormgeving is uitgebalanceerd, met een krachtige cover, sprekend beeld, strakke navigatie. Twinkle is snel te scannen, oogt eigentijds met functionele eyecatchers, infographics en no-nonsense tekst.' De jury noemt Twinkle een 'glossy vaktijdschrift in de beste zin van het woord.'
'Wij zijn natuurlijk ongelofelijk trots op deze prijs', vertelt Marieke Verdonk, hoofdredacteur van Twinkle. 'Het is een kroon op een jaar hard werken en een stimulans om door te gaan op de ingeslagen weg.' Ook uitgever Paul Petermeijer (BBP) is erg blij met de prijs. 'We weten dat we met Twinkle op de goede weg zitten, maar met de prijs krijgen we de erkenning van vakmensen.'
De prijs werd uitgereikt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond in The Grand in Amsterdam. Twinkle is door de jury gekozen uit drie nominaties. De andere genomineerden waren Kluwer Navigator en dax magazine.
Jury De jury van de LOF Prijs bestond uit Flip Vuijsje, voorzitter, o.a. hoofdredacteur van Arts & Auto, voorheen hoofdredacteur van onder andere Intermediair,Lize Alink, hoofdredacteur Binnenlands Bestuur van Kluwer bv, voorheen o.a. uitgever van Vrij Nederland, Klaas de Boer, directeur van uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum bv, Arend Jan Kornet, directeur van Arko Uitgeverij bv en Menno van der Veen, zelfstandig grafisch ontwerper/art director, werkzaam voor b2b- en b2c-opdrachtgevers.
De kleinheid van de niche valt erg mee, hoor. Het gaat van de Wehkamps en bol.coms tot hondenshop.nl. En daar zit erg veel tussenin. Dat maakt het ook leuk. je schrijft voor de oude postorderaars, de winkelketens die er een webshop bijdoen en de pure internetspelers. Groot, klein en in de dop ;-)
Gefeliciteerd! :)
Inderdaad iets om terecht trots op te zijn.