<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://draft.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9070820\x26blogName\x3dFluweel\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://fluweel.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dnl_NL\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://fluweel.blogspot.com/\x26vt\x3d2827874366167639586', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
A soft target
17.6.05
Terug
Na twee weken vakantie wachten er 500 e-mails op me. Ruim 340 spamzooi op m'n account dat ik heb verlaten om van de spam af te zijn (maar dat ik nu en dan check om te kijken of er geen mensen uit het verleden opduiken) en zo'n 160 op m'n nieuwe account. Zonder spam. De Subs roerden zich hevig tijdens mijn afwezigheid. Dat heeft meer dan 100 mails opgeleverd. Ik heb ze grotendeels ongelezen weggegooid. Een stel nieuwsbrieven. Ook ongelezen weg. Een mailtje van mijn nieuwe werkgever (wat zich allemaal in vijf dagen voor je vakantie kan afspelen...), een paar epistels van de vriendin die in ons huis zat, twee vrienden die zich melden, ja daar ga ik even voor zitten. 10 uit 500, mooie score.

De draad oppakken na de vakantie vind ik altijd lastig. Waar te beginnen? De kranten? Hmmm, hoop oud nieuws. Post? Ook niet veel bijzonders. Ok, de was en nog een was en het gras maaien. Bellen? Kan morgen ook. Foto's op de computer zetten! Leuk, maar ik heb ze al vier keer op het schermpje van de camera voorbij zien komen. Het internet op. Hier de draad oppakken. Pffft, zoveel al weer. Alle weblogs langs. I don't care.
Heerlijk eigenlijk. Niets meer bijhouden. Een beetje mijmeren over de 14 zonovergoten dagen, de met alcohol doordrenkte avonden en de muggenrijke nachten.

God, is 't al weer zo laat? Maar weer 'ns een Ouzo inschenken.
door Marieke @ 16:10  
6 Comments:
  • At 17:43, Anonymous Anoniem said…

    Heel herkenbaar. Toen ik nog jong genoeg was om geen rekeningen te ontvangen dook ik bij thuiskomst altijd op de post, maar da's nu toch echt wel voorbij. Als advies zou ik geven: blijf nog even lekker uit de buurt van al die digitale strapatsen en laaf je aan het fijne weekend (iets wat je waarschijnlijk zelf ook al hebt bedacht, waardoor je deze reactie niet leest ;-)).
    Tsjoch!

     
  • At 00:49, Anonymous Anoniem said…

    Wat Gerard zegt: herkenbaar. Ook herkenbaar: over een week deze entry nog eens lezen en dan denken "Was dat nog maar een week geleden? Wat vliegt de tijd, en ik moet nog ... en ik moet nog...."

    Welkom terug :-)

     
  • At 12:55, Anonymous Anoniem said…

    ik haat op vakantie gaan, het enige voordeel is thuiskomen en er liggen zo'n 20 (of meer) kranten die allemaal gelezen moeten worden.

    en altijd hopen op een verrassende ansichtkaart in plaats van die van familie waar enkel op staat: "groeten X&Y"

    :)

     
  • At 13:13, Blogger Marieke said…

    Ik haat op vakantie gaan ook. Maar op vakantie *zijn* niet.
    Ik laaf me inderdaad aan het weekend, Gerard. Wat een weertje, zeg, het lijkt potverdorrie Griekenland wel!

     
  • At 20:16, Anonymous Anoniem said…

    Herkenbaar ja. En het weer is inderdaad erg Grieks, misschien nog wel wat warmer. Sowieso is warm weer daar prettiger.

    Je moet vaker bloggen trouwens. (Dit is een positieve aansporing, geen verwijt. Maar je leest zo prettig.)

     
  • At 11:26, Anonymous Anoniem said…

    :-) Dank je Martijn. Ik wil ook best vaker bloggen, maar tijd he...

    Marieke

     
Een reactie posten
<< Home
 
Marieke

E-mail: ekeiram (at) gmail (dot) com

Eerdere berichten
Archief
Concerten 2007
  • Goose @ Melkweg, Amsterdam 22.02.07
  • Junior Boys @ Paradiso, Amsterdam, 25.02.07
  • Marc Ribot @ Bimhuis, Amsterdam, 14.03.07
  • The Arcade Fire @ Vredenburg, Utrecht 02.04.07
  • 65daysofstatic @ Ekko, Utrecht 19.04.07
  • The Cinematic Orchestra @ Melkweg, Amsterdam 22.04.07
  • The Hague Jazz @ World Forum Convention Center, Den Haag
  • Slint @ Paradiso, Amsterdam 21.05.07
  • Fu Manchu @ Burgerweeshuis, Deventer 24.05.07
  • Comets On Fire + Red Sparowes @ Paradiso, Amsterdam 27.05.07
  • Mice Parade @ Bottom of the hill, San Francisco 08.06.07
  • Jay Reatard @ Ekko, Utrecht 13.06.07
Albums 2007
  • Apparat * Walls
  • The Arcade Fire * Neon Bible
  • The Cinematic Orchestra * Ma Fleur
  • Dollhouse * Royal Rendezvous
  • Efdemin * Efdemin
  • Robert Gomez * Brand New Towns
  • Lusine * Podgelism
  • Modest Mouse * We Were Dead before the Ship Even Sank
  • SCSI-9 * History: Part 1
  • Trans Am * Sex Change
  • Erik Truffaz * Arkhangelsk
Links